Je persoonlijke gegevens zullen worden gebruikt om je bestelling te verwerken, om je beleving op deze site te optimaliseren en voor andere doeleinden zoals beschreven in onze privacy policy.
Algemene voorwaarden Betere Mobiliteit®
Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn onderdeel van elke overeenkomst tussen Betere Mobiliteit® en de partij die een product of dienst koopt via de website https://beteremobiliteit.nl (hierna: deelnemer). De voorwaarden zijn tevens van toepassing bij inschakeling van derden door Betere Mobiliteit®.
Betere Mobiliteit® levert verschillende (online) trainingen, cursussen en (live) workshops.
Artikel 1 – Totstandkoming overeenkomst en toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
- De overeenkomst komt tot stand door een online (of anderszins schriftelijke) aanmelding van de deelnemer voor een (online) training, cursus of workshop en de bevestiging van deelname (per email of anderszins schriftelijk) door Betere Mobiliteit®.
- Door de totstandkoming van de overeenkomst verbindt Betere Mobiliteit® zich jegens de deelnemer tot het verschaffen van de (online) training dan wel workshop of cursus en deelnemer verbindt zich jegens Betere Mobliteit® tot het voldoen van de prijs.
- De overeenkomst is op naam van de deelnemer en is in beginsel niet overdraagbaar, tenzij anders overeengekomen tussen de deelnemer en Betere Mobiliteit®.
- Indien de overeenkomst wordt aangegaan door een persoon/partij namens een deelnemer (bijvoorbeeld wanneer een gym een trainer inschrijft om deel te nemen), dan is zowel de deelnemer als de derde persoon/partij hoofdelijk aansprakelijk voor het voldoen van de prijs.
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met Betere Mobiliteit® ten aanzien van (online) trainingen, cursussen en workshops, dan wel advisering en coaching door Betere Mobiliteit® in de ruimste zin des woords.
- Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn bevestigd door Betere Mobiliteit®.
- Betere Mobiliteit® behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden te allen tijde eenzijdig te wijzigen. De aangepaste Algemene Voorwaarden zullen worden gepubliceerd op de website.
Artikel 2 – Aanmelding, betaling, tarieven en opzegging
- De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
- De deelnemer is de prijs verschuldigd die op de website van Betere Mobiliteit® staat vermeld bij de betreffende training, cursus of workshop. Via de link op de website komt de deelnemer direct in de kassa terecht waar de betaling voldaan kan worden.
- De overeenkomst wordt enkel verlengd door middel van een door de klant uitgevoerde herhaalbetaling.
- Betaling van de prijs dient te geschieden voor aanvang van de (online) training, cursus of workshop. Betere Mobiliteit® heeft het recht om deelname aan een online training of workshop door deelnemer te ontzeggen dan wel op te schorten, indien de deelnemer niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.
- Indien deelnemer tekortschiet in zijn verplichting tot het voldoen van de prijs, zal Betere Mobiliteit® deelnemer schriftelijk in gebreke stellen. Indien de deelnemer het verschuldigde bedrag niet binnen de gestelde termijn heeft voldaan is de deelnemer in verzuim, en dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening van de prijs, in en buiten rechte voor rekening van de deelnemer. In een dergelijk geval is deelnemer uitgesloten van deelname aan de online training of workshop.
- Eventuele extra (reis)kosten en andere vergoedingen in verband met deelname aan een workshop, cursus of training komen voor rekening van deelnemer, tenzij anders vermeld bij de aankoop van de workshop.
- Betere Mobiliteit® verleent geen diensten aan mensen jonger dan 18 jaar. Indien op enig moment na het aangaan van de overeenkomst blijkt dat de klant jonger is dan 18 jaar, eindigt het contract per direct.
Artikel 3 – Herroepingsrecht koop op afstand
- Indien de deelnemer een particulier / consument is en de overeenkomst tot het volgen van een workshop of training op afstand tot stand is gekomen, heeft de deelnemer de mogelijkheid om de overeenkomst gedurende een bedenktijd van 14 kalenderdagen na totstandkoming van de overeenkomst, zonder opgave van reden te herroepen (ontbinden). Het uitoefenen van het herroepingsrecht geschiedt volgens het sturen van een mail naar info@beteremobiliteit.nl.
- Betere Mobliteit® zal de prijs binnen 14 kalenderdagen na het uitoefenen van het in lid 1 omschreven herroepingsrecht terugbetalen aan deelnemer.
- Gezien de aard van de online producten, die na aanschaf direct worden geleverd, is het niet mogelijk om je te beroepen op de bedenktijd van 14 dagen. Door aanschaf van een online product bij Betere Mobiliteit® doe je afstand van je herroepingsrecht.
- Het herroepingsrecht kan niet worden uitgeoefend in de volgende gevallen: (a) wanneer de online training of workshop reeds is aangevangen; of (b) wanneer de deelnemer toegang heeft verkregen tot de online leeromgeving. In deze gevallen doet de deelnemer afstand van zijn herroepingsrecht.
Artikel 4 – Uitsluiten van deelname door Betere Mobiliteit®
- De deelnemer die gedurende de workshop zodanig hinder of last veroorzaakt dat een goede uitvoering van de workshop door Betere Mobiliteit® wordt bemoeilijkt, dan wel hinder of last oplevert voor andere deelnemers, kan door Betere Mobiliteit® van de workshop worden uitgesloten en onmiddellijk worden weggestuurd.
- Alle daaruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de deelnemer.
- Deelnemer heeft geen recht op terugbetaling van de prijs dan wel enige vorm van schadevergoeding.
Artikel 5 – Annulering workshop, training of cursus / wijzigen datum workshop, training of cursus door Betere Mobiliteit®
- Betere Mobiliteit® behoudt zich het recht voor om zeven (7) dagen voor aanvang van de workshop of cursus deze te annuleren en de datum te wijzigen, in het geval dat het aantal deelnemers kleiner is dan het vereiste aantal deelnemers.
- Voor het annuleren of verzetten van een personal training sessie dient u de Trainin app te gebruiken. Wanneer de klant een personal training sessie bij ons boekt, dan is er een tijdsblok speciaal voor die klant gereserveerd. Tijd is waardevol voor zowel ons als voor de klant. Daarom hanteren wij een termijn van 24 uur voor het annuleren of verzetten van een personal training sessie. Wanneer de sessie niet 24 uur voor aanvang wordt geannuleerd of verzet, dan wordt de sessie in rekening gebracht.
- Betere Mobiliteit® zal de deelnemers schriftelijk informeren waarbij een nieuwe datum van de workshop wordt aangeboden.
- Betere Mobiliteit® streeft naar het verplaatsen van de workshop voor de betreffende deelnemers. Indien een deelnemer de voorkeur geeft aan het beëindigen van de overeenkomst en daarmee het annuleren van zijn/haar deelname, zal Betere Mobiliteit® overgaan tot restitutie van de prijs.
- Betere Mobiliteit® hanteert een no-show beleid. Dat houdt in dat wanneer een klant niet komt opdagen voor een geplande sessie zonder te annuleren of de sessie te verzetten, dan wordt de sessie in rekening van de klant gebracht.
Artikel 6 – Aansprakelijkheid Betere Mobiliteit®
- In het geval de deelnemer schade lijdt door een tekortkoming door Betere Mobiliteit® in de nakoming van de overeenkomst, is de aansprakelijkheid van Betere Mobiliteit® in alle gevallen beperkt tot vergoeding van directe schade. De omvang van de schadevergoedingsverplichting van Betere Mobiliteit® is beperkt tot de prijs van de workshop waarin de schadeveroorzakende gebeurtenis heeft plaatsgevonden.
- Betere Mobiliteit® is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit het gebruik van de online trainingen.
- Betere Mobiliteit® is niet aansprakelijk voor: (i) indirecte schade – bijvoorbeeld gevolgschade, vertragingsschade, winstderving en misgelopen omzet; (ii) persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers; (iii) schade veroorzaakt door een derde partij die door Betere Mobiliteit® wordt ingeschakeld in de uitvoering van de overeenkomst, (iv) schade veroorzaakt doordat de deelnemer de (veiligheids)instructies niet in acht neemt; (v) schade, van welke aard ook, die het gevolg is van (eventuele) foutieve of onvolledige informatie/aanbevelingen/adviezen verstrekt door de deelnemer aan derden op basis van de online trainingen of workshops.
- De beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid in dit artikel zijn niet van toepassing in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Betere Mobiliteit®.
- De aansprakelijkheid van Betere Mobiliteit® strekt zich tevens uit tot alle personen die Betere Mobiliteit® heeft ingeschakeld of heeft aangesteld voor de uitvoering van de overeenkomst.
- De online producten en workshops van Betere Mobiliteit® zijn resultaatgericht zonder dat resultaten te garanderen zijn.
- De gegevens op de website dienen niet te worden opgevat als een vervanging van medisch advies door een bevoegde hulpverlener.
Artikel 7 – Het merk en overige intellectuele eigendomsrechten
- Het merk en overige intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrechten, domeinnamen, merkrechten, octrooien) op de online trainingen, de workshops van Betere Mobiliteit®, en alle andere informatie die wordt aangeboden in de online leeromgeving berusten bij Betere Mobiliteit®, tenzij dit expliciet anders is vermeld.
- Het is deelnemer niet toegestaan om het online trainingsmateriaal te kopiëren, op enigerlei wijze openbaar te maken, te verspreiden of te verveelvoudigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Betere Mobiliteit®.
- Indien in strijd wordt gehandeld met dit artikel 7, wordt dit aangemerkt als een inbreuk op het auteursrecht en de overeenkomst. In een dergelijk geval is deelnemer een boete verschuldigd aan Betere Mobiliteit®, ter hoogte van driemaal de prijs, behoudens het recht van Betere Mobiliteit® tot het vorderen van overige geleden schade.
Artikel 8 – Verwerking persoonsgegevens en vertrouwelijkheid
- Betere Mobiliteit® zal de door de deelnemer verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen.
- Betere Mobiliteit® verwerkt de door de deelnemer verstrekte persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG, zoals verder uitgewerkt in de [privacy policy] van Betere Mobiliteit®.
Artikel 9 – Klachtenbehandeling en geschillenregeling
- De deelnemer heeft het recht een klacht in te dienen over mogelijke ontevredenheden of tekortkomingen in de nakoming van de overeenkomst betreffende de online trainingen of workshops aangeboden door Betere Mobiliteit®. Een klacht dient zo spoedig mogelijk en per schriftelijke post of per email aan info@beteremobiliteit.nl te worden ingediend. Deelnemer ontvangt een ontvangstbevestiging binnen 7 dagen.
- Betere Mobiliteit® zal haar uiterste best doen om de klacht binnen 14 dagen af te handelen en in goed overleg met de deelnemer tot een passende oplossing te komen. Mocht er meer tijd nodig zijn voor afhandeling dan zal dat met de deelnemer worden besproken.
- Alle gegevens omtrent een klacht en de afwikkeling daarvan en de deelnemer die de klacht heeft ingediend, zullen vertrouwelijk worden behandeld door Betere Mobiliteit®. Klachten worden geregistreerd en bewaard gedurende één jaar na finale afwikkeling van de klacht.
- Indien er sprake is van een andersoortig geschil voortvloeiend uit de overeenkomst zullen deelnemer en Betere Mobiliteit® trachten in onderling overleg tot een oplossing te komen. Indien Partijen niet tot een oplossing komen, zal het geschil worden onderworpen aan geschillenbeslechting door de bevoegde rechter.
- Op de Overeenkomst en op deze Algemene Voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.
Artikel 10 – Gebruik website
- Hoewel Betere Mobiliteit® constante zorg en aandacht besteedt aan de samenstelling van de website, is het mogelijk dat de informatie op de website niet volledig, niet actueel of niet juist is. Betere Mobiliteit® is niet aansprakelijk voor eventuele schade ten gevolge van de toegang tot de website en het gebruik van de website.
- Links naar andere websites en verwijzingen naar informatiebronnen zijn slechts opgenomen ter informatie van de gebruiker van de website en zijn niet bedoeld als aanbeveling. Het gebruik van deze links en/of verwijzingen is op eigen risico. Betere Mobiliteit® aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot de inhoud, aanbiedingen of andere zaken die vermeld worden op deze websites of informatiebronnen.
Artikel 11 – Personal training sessies en resultaten
- Iedere sessie duurt tenminste 60 minuten, tenzij anders is aangegeven, en zal op tijd beginnen en eindigen. De trainer is niet in staat om een volledige sessie te geven wanneer de klant te laat komt. Echter, wanneer de trainer te laat is voor de sessie, dan heeft de klant recht op de volledige sessietijd of wordt de resterende tijd tijdens een andere sessie ingehaald.
- De resultaten van de trainingsprogramma’s kunnen niet worden gegarandeerd en de geboekte progressie hangt af van de inspanning en samenwerking van de klant tijdens en na de sessies. Individuele resultaten kunnen variëren en de trainer garandeert geen specifieke resultaten.